- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- 2023년 3월 매체력 평가 리포트
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
인터넷 광고효과의 인과적 모델에 관한 연구
자료요약
As the number of internet surfers and web advertising expenditure increases, research interest on the net is also increasing, especially on the internet advertising which will determine its growth. Still there are not many systematic or comprehensive causal studies on the web advertising effect. Acknowledging the needs for causal studies of the internet advertising, a comprehensive causal model based on the flow model determinants of Hoffman and Novak (1996) is proposed. During He literature review, the following research issues are raised: [Research Issue I]What are the causal relationship between the flow backgrounds variables (internet usage length, usage time, involvement and interactions) and the flow antecedent variables (skill, control, challenge, arousal, focused attention, and telepresence)? Are the flow antecedent variables (control, arousal, focused attention, and telepresence) causa31y related [Research Issue Ⅱ] Are the flow antecedent variables(control, arousal, focused attention, and telepresence) causally related to the flow experience? [Research Issue Ⅲ] What is the causal relationship between the flow experience and the flow consequence (future usage time, positive affect, exploratory behavior, and time distortion)?
광고효과
기술적(descriptive)
플로우(flow)
구성요소(construct)
인터넷 온라인 조사








