- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [2025년 5월] 2025 NPR 요약보고서
- 기아차 SOUL의 혁신적인 제품전략 -소비자의 soul을 움직이다-
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [CJ?메조미디어] 2025 타겟?리포트_50대
- 조선-중앙-동아일보의 유사성과 차별성:1면 구성과 사설의 이념성을 중심으로
- [Case Study] 디지털 미디어 광고 사례
- [인크로스]2025년 1월 미디어 이슈 리포트
기업특성에 따른 코스닥기업의 가치평가에 관한 연구 : 연구개발비와 광고선전비를 중심으로
자료요약
This study is to investigate the effects of intangible assets such as research & development and advertisement on firm values of normal business and venture business listed in the KOSDAQ market, and to examine the information effects of intangible assets on the normal business and venture business. Because the linear model of Fe1tham-Ohlson(1995) has a limitation to evaluate growth firms, we apply the analytical model of Hand(2000a) derived from the log linear model of Ye-Finn(1999) to measure the information effects of intangible assets. We have assumed that expenditure of intangible assets affects firm values positively, and gives different influence on the two businesses, normal business and venture businesses respectively. The sample data for the empirical analyses consist of annual earnings data of firms listed on KOSDAQ market from 1999 to 2003 year, and comprises 1,827 firm-year samples.
기업특성
코스닥기업
연구개발비
광고선전비
Feltham-Ohlson(1995) 모형
Ye-Finn(1999) 모형
경상이익








