실버 금융마케팅전략이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
세종대학교 | 108 pages| 2007.06.01| 파일형태 :
조회 1288 다운로드 2
자료요약
This study is to seek out the financial marketing strategy to elevate customer satisfaction of N bank by investigating the effect of silver financial marketing on customer satisfaction. Also, this study examine differences in waiting time, kindness, convenience, location, quality of work, loan, deposit goods, image and satisfaction of N bank by demographics and business type, In addition, investigating the relative impacts of those factors on overall satisfaction, the ways of strengthening and completing customer satisfaction are also considered. The results of this study are as follows. First, almost customers of N bank were long term transactors. The income transactions were often and frequency of transactions was also high. This showed that customer`s loyalty to N bank was high. The appropriate marketing strategy for N bank is focusing on long-term customers.
실버산업 금융기관 고객만족 실버금융의 현황 마케팅전략
저작권 안내 및 사용범위와 규정
  • 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재, 배포는 법적으로 "금지되어" 있습니다.
  • 저작권 침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 하단의 “고객센터”를 이용해주세요.
  • 기타는 저작물의 등록자가 정하는 사용 범위와 규정에 준합니다.
  • 위 자료는 세종대학교 가 저작권을 관리하고 있습니다.
자료 제공처